janenjoke.reismee.nl

Watervallen

Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Eerst bij het oude paleis van de koning van Laos geweest, daarna een wandelingetje naar de tempel gemaakt. Nog een heerlijke temperatuur, zo’n 24 gr. Want het koelt hier lekker af. Koffie gedronken aan de rivieroever. Er waren weer drie busjes om ons naar de watervallen te rijden. Die waren mooi, je kon eronder ook zwemmen. Maar het was nogal glibberig om er in te gaan. Heb er verschillende mensen op hun plaat zien gaan. We hebben daar 3 uur gelopen/ zitten/ eten.Heb er sinds lange tijd weer eens op een hurktoilet gezeten. Wat een gedoe, nog een paar beren gezien, arme beesten, getraumatiseerd, die daar opgevangen waren. Over dieren gesproken. Vanmorgen ook op de markt geweest. Prachtig om te zien, allerlei soorten groenten en fruit. Maar ook vissen, grote meervallen, catfish en soorten waar ik de naam niet van ken. Kippen, eenden geroosterd, sprinkhanen, gebakken rat en hagedissen. Ze (vr)eten alles . Vanavond op de nachtmarkt geweest, een lawaai van kleuren, zo mooi om te zien. Kleding vooral. De eerste keer dat ik dit zag werd ik overweldigd door dat geheel. De avondmarkt wordt rond 5 uur in de middag opgebouwd en wordt rond 24 uur opgeruimd. Iedere dag weer.

Hannie

Wat beleven jullie veel en een heerlijke temperatuur om alles te bekijken. Hier maar een winderig geheel.
Groeten

Marissa

Leuk om te lezen, wat een indrukken weer allemaal!

Groetjes uit Goes