janenjoke.reismee.nl

Vieng Vang

Gisteren bijna ee hele dag in de bus gezeten, wel een koffie en lunchpauze gehad. We reden in het karsgebergte en het was zo mooi. Mooie bergpassen , dat was smullen. Vangrails kennen ze hier niet en af en toe vond ik dat de chauffeur dichter aan de lonkerkant mocht rijden. Maar hij reed heel voorzichtig. We hebben weer heel wat gezien onderweg. Grote sten huizen, flinke houten huizen, maar ook huisjes, meer hutjes, met alleen een deur, 1 stoel en de rest kaal. Alleen een kleed. Buiten koken. Brommertjes, veelal oude, fietsjes die heel gammel waren, tuktuks, brommertjes met karretjes aan de zijkant 3 of 4 personen op een brommertje. Pa ma en 2 kleintjes. Honden en pups, magere katten, varkens, koeien en kalfjes en geiten gewoon op de weg. Ik verbaasde me vaak over de kindjes. Ze lopen gewoon langs de weg, geen stap op de weg. En dan zijn ze niet ouder dan 2 jaar. Ook honden lopen de weg niet over. Bijzonder.

Vanmorgen werden we wakker, niet door de zon deze keer maar het was bewolkt. Na verloop van tijd ging het motregenen. Dat was een tegenvaller. 18 gr. Maar toch gewandeld, eerst kwamen we een stalen brug tenen met planken als rij weg voor alle vervoersmiddelen en terug was het een bamboebrug, alleen brommers en voetgangers. Er is hier vanalles te doen. Kayak, mountainbike huren,tubbytub, ballonvaren .Hier in deze stad kwamen vroeger heel veel backpackersmet drugs, daar komt nu verandering in, meer hotels dan hostels. Maar er lopen nog steeds veel jonge mensen.

Lia

Gelukkig kun je het navertellen, zo'n enge rit.
En nu maar verder genieten. En och, een regenbuitje, die hebben we hier wel meer zonder 18 graden!!