janenjoke.reismee.nl

Cambodja

Vanmiddag naar de killingfields geweest. Dat was zeer indrukwekkend. Twee en een half miljoen mensen omgebracht. Dokters, advocaten, verpleegsters, kantoorpersoneel, politieagenten. Iedereen werd gefolterd en daarna doodgeslagen.een kogel was te duur. Kinderen werden een de voeten beetgepakt en met de hoofden tegen een boom geslagen. Ik hoop dat ik vannacht kan slapen. De foto’s en massagraven hebben diepe indruk op ons gemaakt.

Cambodja, wat een land.laos was rommelig land. Het.even speelt zich af op straat. Maar Cambodja spant de kroon. De tijd lijkt wel stilgestaan . Nog oudere brommers, riksja’s waar je met goed fatsoen niet in durft te gaan zitten, mensen en kinderen die op een stoep bordspellen spelen. Moeder met kind achter een soort handkar die oude blikjes opraapt. Kindje helpt mee. Kleine broertjes zit boven op die kar. Kindjes die bijna of helemaal naakt zijn. Kindjes van een jaar of 3 die zomaar ronddolen. Je zal maar een of andere gek tegenkomen.....

Nog even over het eten, ‘s morgens is er al een warme hap. Groente, rijst, noedels, eitjes, scrambleld, spiegelei en ommelet, brood, jam en fruit..in de middag vaak warm, noedels, springrolls, soep en fruit.’s avonds ook warm. Veel vlees is er niet maar oh wat een keur aan groenten. Waterspinazie is heerlijk.we zaten gisteren bij een eettent. Jan bestelde geroosterd varkensvlees. Komt er een soort bollejan, 2 manden met groenten en 2 schaaltjes met vlees.+ bouillon, groente in de bouillon doen, voor de soep en vlees op grill leggen, leek een beetje op een tulbandvorm, maar dan groot.vlees was lekker en de “ soep”ook. De mensen hier zijn dol op soep. Vanavond hebben we aan de overkant gegeten. Cambodjaans restaurant, ze hebben gebakken tarantula op de menukaart,. Die dus ook worden gegeten.

Robert

En zelf ook spinnen gegeten??

joke Baart

Nee, iets te groot formaat

Lia

Naast de mooie zijn er dus ook minder mooie dingen in jullie reis opgenomen, wel heftig hoor! Ik hoop dat je inderdaad hebt kunnen slapen.
Maar het eten lijkt wel royaal, 3 x warm en veel groente, heerlijk.
Veel plezier de volgende week.

Marianne

Oh wat een heftige dingen zijn daar gebeurd.