janenjoke.reismee.nl

Thaij

Chang RAI  stad van de koning. Vanmorgen kwamen we bij de stad ( naam  weet ik echt niet meer ) voor een bezoek aan het drielandenpunt. Laos Thailand en Birma. In  de stad was het groot feest, de stad bestond 1858 jaar. Muziekkorps, vlaggen, heleboel mensen daarachter. Dwars door de stad. Op het grote plein, grasveld, een soort Keukenhof. Prachtige bloemen en planten en het mooist waren muren vol orchideeën ,prachtig. Bloemencorso was ook nagekeken. Grote poppen met de prachtigste kleuren bloemen.,in allerlei kleuren rood, blauw paars.daarna naar het opiummuseum geweest.

Vanavond hebben we net als gisteren een tuktuk als vervoersmiddel genomen. Dat was lachen. Hij reed als een gek voorbij  auto’s moto’s en brommertjes. Zeer wendbaar. Kroop overal tussen door. Wij zeiden tegen elkaar als je hier iets krijgt gaat het niet best met je. We kwamen terug van de avondmarkt, kleding, tassen sjaaltjes, souvenirs, heel leuk. Heb nog een uiltjes tas gekocht voor schrik niet € 2.50. Kost bijna niets.

Morgen de mekong op. We moeten een klein tasje meenemen om ‘avonds naar een hotel te gaan. De koffers blijven aan boord in het ruim dus we slapen die nacht niet op de boot, maar hotel .half zes wekker, ontbijt en weer weg. De boottocht duurt 2 dagen.

Tot  volgende keer

Robert

Leuk hoor! Veel plezier op de boot

Marissa

Leuk dat jullie gaan varen! Veel plezier!

Hannie

Genieten! Hoe moet ik mij de boot voorstellen ?
Groeten

Marianne

Goede vaart ! 2 dagen ! Is de moeite.

Annelies

Klinkt allemaal goed. Veel plezier op de boot!

Janny

Klinkt goed allemaal, lekker genieten.

Lia

Wat een mooie samenloop, zo’n feest. En je hebt ook oog voor de mooie bloemen, prachtig zo je die beschrijft.
Vind je het niet eng in zo’n tuktuk, tussen alle andere voertuigen? Zal wel heel snel gaan, maar toch....
Heel veel plezier gewenst!